Sunday, November 1, 2009

lupa laaaagiii

Assalamualaikum...pagi nie aku sekali lagi terlupa apa yang aku nak taip..point2 yang aku taip dalam notepad tetiba hilang sebab notebook aku hang tetiba so ilang la point aku...kena improve lagi la...esok kena tulis dalam kertas saja...huhu actually laaagi la senang...

by the way hari ni aku start hari aku dengan sederhana...pepagi lagi aku kena marah dengan bos agaknya sebab dia nampak aku nie macam x berapa semangat...mcm kena marah la tapi dia berlapik jugak sebab masukkan nama aku dalam STAR dalam agensi dia nie...ceh aku x bangga pon cuma terubat la sikit hati aku yang asyik kena godam jer...kak fadhila kata suami dia heran pasai pa kena meeting setiap hari sebab suami dia kata "hari2 meeting boleh bring down the moral"...pada aku plak INSYAALLAH suatu hari nanti aku akan buat macam nie la...

1) MAKA BARANG SIAPA YANG SALES DIA MASIH DI BAWAH 170,000 MAKA DIA WAJIB DATANG KE MORNING MEETING...

2) MAKA SESIAPA YANG SALES PERSISTENCY DI BAWAH 90% WAJIB GAK (YANG NI IKUT SUKA AGENT AKU AKAN TANYA DIRECT KALAU NAK BONUS)...

3) MAKA AGENT YANG BARU JOIN WAJIB DATANG MORNING MEETING UNTUK MEMBOLEHKAN KOMISEN SEBULAN MINIMUM RM3000 AND THEN BARU BOLEH DECIDE NAK JOIN KE NAK XNAK MEETING...SEBELUM TU SOOORY INI ADALAH UNTUK KEBAIKAN ANAK BUAH AKU...SUPAYA BOLEH SHARE MODAL UNTUK BERNIAGA...

4) PERATURAN INI TIDAK TERTAKLUK KEPADA SESIAPA YANG DAH ACHIEVE SALES DENGAN PERSISTENCY TAPI STILL NAK MAI MORNING MEETING...

ini adalah azam aku untuk anak2 buah aku...bukan apa yang paling penting ialah untuk start depa mampu untuk survive dulu...kendian baru la ikut kepala otak depa...untuk agent2 yang dah otai adalah kami berbesar hati untuk menerima depa meeting...ingat konsep dia ialah sama seperti cerita ENEMY AT THE GATES...

CREATE A HERO AMONG US TO MOTIVATE THE OTHER...

PRAISE THE HERO SO THE OTHER WILL FOLLOW...

banyak sungguh idealogy aku ni terpengaruh dari movie...memang dulu aku ni taik movie...blh bayangkan aku dulu dari pagi smp ke malam aku cuma makan coke dgn popcorn jer sebab dari pagi GSC mula buka sampai malam GSC tutup aku habiskan sehari marathon dalam wayang tengok movie lepas satu...satu...eh dah terkeluar tajuk laks...sorry...

aku heran la wajib ke hari2 kena ada case untuk aku buat insuran nie?wajib ker hari2 kene buat keje..pada aku keje insuran ni betul2 perlukan hati yang tenang..kalau xder mood aku xsuka buat keje..aku sebenarnya sangat dan amat rimas bila hari2 aku ditanya soalan macam nie...rasa macam ntahla marah sangat dan x puas hati...tau dak raksasa yang kebulur...haaa macam tu la aku rasa bos aku nie...hari2 kena bagi makan..HARI-HARI...kalau x dak dia akan question laks pasaipa x dapat...hah nak jawab apa?nak jawab keje tuhan blh la...tapi dia lebih suka smash kita...aku rasa kaedah ni kurang berkesan...apoa aku akan tanya kepada anak buah aku...

1) ARE YOU HAVING FUN WORKING YESTERDAY?

2) ARE YOU HAVING FUN WORKING TODAY?

3) HOW CAN YOU IMPROVE YOUR BUSINESS TODAY?

ini adalah janji aku ingat JANJI AKU...insyaAllah aku akan penuhi..tolong lah ingatkan aku kalau2 aku terlupa...0164105299 ni no tepon aku kalau aku x teringat atau macam xsedar diri tolong lah peringat aku...tolong sungguh2nie...

aduiii banyak sungguh dugaan nak taip berblog nie banyak laks orang dok tanya itu ini, aku ok jer xder masalah tapi tula dah terlupa point nak taip...hmm kalau mcm tu ini jer la blog aku kali ni..insyaAllah aku akan kembali blog k...semoga lebih banyak yang boleh aku paparkan dalam blog aku nie...semoga bertemu kembali...

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...