Saturday, November 21, 2009

pi mai pi mai tang tu..

Assalamualikum..dan selamat sejahtera..apa khabar semua?

ni mesti abang em dok baca nie..setahu aku dia saja yang memang dok follow blog aku ni walau nama dia xdak dalam follower..anyway aku happy ada follower..orang len pon klu ada apa2 komen, komen jela..klu nk msg kol pon blh..0164105299..my hp number..ok sudah..

seperti yang aku post kelmarin aku tgh ada konflik dgn bos aku..dan tergerak dalam hati aku atas nasihat abang2 senior aku supaya aku mai saje meeting pagi nie..maka dengan berbelah bahagi aku pon mai la..menurut abang aw.."mai la meeting abang aw xder kawan nak bergurau senda"..menurut abang em "pegila meeting ni untuk hang jugak..ingat hang nak grow..cuba bayangkan apa persepsi new agent kat hang bila tengok aku lone ranger dalam agensi?"..dan akhirnya aku pakai ayat abang em yang lebih untuk menasihati aku..anyway aku rasa dia ni lebih matured dalam pemikiran dia untuk berbusiness berbanding aku dengan raja..raja dengan aku actually ada gakla persamaan iaitu meletakkan perasaan dalam business..tapi abang em ni setakat yang aku tengok mampu meletakkan perasaan ke tepi for the sake of business..dan aku rasa ini adalah bagus..sebab bila kita mampu meletakkan perasaan ke tepi kita lebih mampu untuk berfikiran WARAS dan stabil..keputusan insyaAllah mampu dilakukan dengan lebih adil dan teliti..kalau abang em baca ni bukan nak bodek ke apa ke..dia pon tgh berkelana jugak..hahahaha erm ok tapi aku rasa dia ada alasan yang kukuh untuk yang tu..cuma aku rasa dia kena jugakla terima nasihat dia sendiri..anyway sat lagi aku tanya dia over b'fast..

dan pagi ni sekali lagi xder morning meeting pon..yang mai ofis kak fadzilah..abang aw, raja and his wife..eh aku pon mai jugak..mcm mana nie..ye je suruh aku mai meeting ahad tapi apa pon xder..aku frust la mcm nie..klu mcm nie baik aku xmai..memang buang masa sungguh2..baik aku main dgn anak aku lagi best..kesian aku tgk dia tunggu aku balik malam2 sejak aku masuk balik agensi nie..raja nie memang lidah bercabang..ye je cakap orang part time akan mai ahad tapi tgk la..apa dah jadi..ah aku xblh nak gambarkan perasaan aku skrg nie..hmm dalam dok menaip syamsul baru masuk..ni la dia..memang double standart betoi la raja nie..mcm SPRM jugakla..aku rasa raja nie la UMNO dalam malaysia ni dan aku PAS..memang dia berat sebelah sungguh..dan dia selamber panggil samsul masuk meeting dan xmarah pon walau dia mai lambat..yang lain2 xyah citer laa..xmai langsung..aku memang sangat2 frust mcm nie..aaaaaaaaaaaarrrrrrrrgh mcm HARAM JADAH..fuh sabar astaghfirullahal'azim..

dalam aku dok marah tetiba aku teringat kata2 dari satu movie yang aku dok tengok..tajuk aku xingat dahla.."Don't shit where you eat"..ertinya jangan buang air besar dekat mana kita nak makan..jangan cari pasal tempat kita nak bekerja..tapi mcm mana klu tempat kita kerja memang dah mcm tahi???OMG aku pon xtau nak jawab..

ok kejapla aku nak bertenang kejapla..

pagi nie sorryla aku punya attitude xpositif..NEGATIF..jadi dengan rendah hatinya..AKU MEMINTA MAAF KEPADA SEMUA YANG BACA SEBAB AKU TELAH MENYAMPAIKAN ION NEGATIF KEPADA SEMUA PAGI NIE..minta maaf minta maaf..maafkan aku...minta maaf sangat sangat..OMG sepatutnya jurnal ni untuk rujukan aku satu hari nanti..dah dua post xder ilmiah langsung..cuma aku melepaskan geram dan inilah pengalaman aku..I'll think 'bout dis carefully..maybe next post would be better..insyaAllah..assalamualaikum..dan salam satu malaysia..

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...