Sunday, November 15, 2009

anonymously..

Assalamualikum..dan selamat sejahtera..apa khabar semua?

jadi kita start blog ni dengan soalan lazim yang akan di tanya pada setiap pagi kepada aku sendiri?

1) ARE YOU HAVING FUN WORKING YESTERDAY?

2) ARE YOU HAVING FUN WORKING TODAY?

3) HOW CAN YOU IMPROVE YOUR BUSINESS TODAY?

maka dengan penuh semangat dan berapi..jawablah luahkanlah apa sahaja yang ada di dalam hati..istilah "FUN" dalam ni sebenarnya perlu diinterprate dengan lebih mendalam..FUN tidak semestinya bekerja dengan gelak ketawa dan bermalas2an..aku lebih suka istilah FUN digunakan bila masa sales aku menjadi dan alhamdulillah dipermudahkan kerja..so ikut suka masing2 la..ok sudah..

pernah x hangpa semua tetiba mai kerja2 yang banyak sangat..sampai jadi maleh nak tengok kerja2 nie..hah inilah keadaan aku skrg nie..tetiba teringat banyak sangat kerja yang perlu disiapkan..memang menimbun client untuk diservice dan sebagai menghilangkan sementara perasaan malas tu aku pon type la blog nie..hehe aku perasan ada sorang lagi follower aku ni ha..hehe SELAMAT DATANG kepada KAK BEE..bertambah2lah semangat untuk aku menaip blog nie..so dah 2 orang yang follow blog nie..alhamdulillah..aku blh agakla sapa kak bee nie..anyway..

hmm hari nie aku sampai agak lewat..8.40 lbh2 mcm tue..sampai jer aku nampak muka raja dengan bini dia kat depan bangunan prudential..isk2 simpang maut tul la..tapi aku bila nampak muka dia aku blh agakla apa yang dia nak bising dgn aku hr nie..isu mudahnya ialah "pasaipa aku xblh mai meeting ahad 3 kali berturut2?"..hehe so aku siapkan dalam hati aku untuk SENYUM bila jumpa dia sat lagik..hehe dan strategi ni menjadi untuk kesekian kalinya..dan butiran apa yang dileteri terhadap aku boleh ditangkis dengan hebatnya..aku selamber senyum sampai dia balik tensen dengan aku..haha dan aku puas..puas sangat sebab selalunya aku yang tensen pagi2 tapi kali nie dia yang tensen balik dengan aku..alhamdulillah aku dah temui ubat yang mujarab untuk penyakit nie..jadi kepada semua..ingatlah SENYUM saje bila ada masalah..klu blh selesai cuba lah selesaikan jangan senyum saja..naik atas rupanya xde meeting pon pagi ni..hmm ni satu lagi yang aku nak marah nie..xdxer meeting at least bagitaula..ni pagi tadi sorang agent baru tergesa2 tekan minyak last2 mai sini xder meeting pon..hmm nak buat mcm mana dah dia mmg mcm tu dan memang xblh nak ubah..dia mau org len ubah jadi mcm dia la kut?huh simpang la aku xmau jadi mcm dia nie..

tadi aku ada breakfast dengan budak kelana jugak..dia ni nama dia helmi..huhu tapi aku berjaya convince dia dah yang dia patut kena patah balikla..sayang dekat komisen dai yang banyak tue..even dia ada project baaaik punya dengan investment tapi sayangla..klu dia ada komisen sini pon lekeh2 aku rasa 3 4 ribu xkan nak bagi kat raja free2 mcm tu jer?hehe dan dia tanya aku mcm mana patah balik?jujurnya mcm dulu gakla cuma kita lani kena jadi pekak jela..lagi pekak lagi bagus..buat xtau jer..ala jenis raja ni memang jenis hingar kejap jer..angin banyak dia ni..dalam kepala pon banyak gak sebab tu org pompuan mai bulan sekali sebulan dia nie mai bulan memanjang jer..insyaAllah aku rasa dia berat untuk kembali ke agensi la..bukan apa..ni untuk kebaikan dia jugakla..hmm sat lagi aku ada lunch date dengan kak bee laks..aku pon xtau sangat apa idea nak bincang dengan dia nie..tapi rasanya dia memang nak balik sgt2 dekat agensi la..untuk jadi manager..hehe suka la aku member lama2 blh patah balik ke agensi ni blh kutuk ramai2..heh adui tapi bukannya yang ni tujuan aku..aku harap member2 aku kita sama2 naik la baru best..yang tadi tu sampingan jer nak puaskan hati..

erm kak bee pojn dah kol nak ajak join lunch..so aku adios dulu nnt2 aku sambung la ok..daa assalamualaikum..semoga the best untuk hari nie..

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...