Tuesday, November 3, 2009

protes...mesti baca...

Assalamualaikum,

so aku mulakan hari ini dengan bertanyakan kepada diri sendiri "Am I happy yesterday?", "Am I going to be happy Today?". kepada sesiapa yang dalam line yang sama dengan aku nie...cuba lah perkara ini...insyaAllah perasaan positif akan masuk ke dalam diri..bismillah tu of course yang tu wajib la kan...tapi yang nie adalah untuk mengembalikan semangat yang down...insyaAllah..pagi ni aku dah try dan aku happy sekali masuk ke dalam meeting tadi..walaupun besala boss macam haram lagi marah orang tapi aku masih blh tersengih2 tanpa effect fokus aku..insyaAllah aku akan sebarkan kepada seramai yang mungkin..kalau sapa2 yang baca tolonglah sebarkan sama..

Isnin lepas masa aku lepas mai meeting (macam biasa la...meeting kurang best dan masa tu aku x try lagi kaedah ni..)...aku memang rasa downnnn sangat pagi2 mai meeting pastu masi meeting laks kene bambu dengan dahsyat sekalu dengan bos. aku pulak pagi tu x sempat nak breakfast lagi..tensen sungguh senang cerita dengan keadaan aku kelmarin..pulak tue lepas meeting aku pon start la buat keje aku...tetiba time aku tgh buat2 keje tgh syok2 tetiba raja bagitau lak yang aku kene mai pukul 2.30...pulak tadi suroh aku pegi keje skrg ni jadi apa plak?hmm xpela aku tanya apa sebab last2 dia bagitau dia nak beli satu program untuk update client yang lambat payment..reger dia rm 3 ribu...cis aku dgr2 je aku terus negatif yang mana aku skrg ni pon ada dah program sms aku reger x sampai 2 ratus pon..yang sebenarnya aku maleh nak pegi dengar presentation untuk program tu sebab aku tau bila aku pegi secara automatiknya aku la yang jadi techniciannya...benda ni aku belajar sejak dari kilang jepun dulu lagi...jangan jadi terlalu pandai sampai bidang orang lain pon kita tau...akhirnya akan jadi keje kita laaa..

ok pendek citer pukul 2 tetiba msg masuk dari raja "presentation postpone 1530"..ceh bahasa tentera laaagi terus aku meluat..perut aku terus mendidih meminta untuk diisi sebab dari pagi tadi lagi aku x makan minum air sejuk jer..kot biskut2 pon xder...ape punye agensi kudukut...aku punyala tahan dari pagi maleh nak kuar ada keje sama la...semata2 untuk tunggu depa mai present supaya x makan rush2...untuk pengetahuan semua aku x suka bila time makan aku di rushkan...so aku pikir xpela lagi sejam jer...dah last2 presentation sampai pukul 6..yang aku nak marah sangat bukan aper...kalau dalam otak raja tu dah set untuk beli buat apa yang dia panggil aku untuk EVALUATE kononnya sebab aku bekas engineer komputer...ah kalau dah nak beli sangat beli jela..aku dah bagi pendapat aku dah pon..aku cakap benda nie x worth it untuk dibeli sebab program ni lebih kepada INDIVIDUAL SYSTEM yang tidak akan menyusahkan balik agen2 pada satu hari..senang citer boleh bertengkar ooo satu hari..semua alamat client kita akan masukkan sekali dalam satu sistem so kita semua blh tengok masing2 punya client profile dan sebagainya..x mustahil suatu hari nnt akan ada yang berhati hitam untuk swing client orang lain...cis aku x setuju oleh itu aku xjoin la..tapi bukan perkara tu yang aku marah sangat...yang aku marah sangat..yang aku marah sangat ialah bila dia minta pertolongan aku fine aku dah tolong tapi last2 nak guna kepala otak dia jugak so awat yang awal2 lagi dok ytanya pendapat aku…aku x suka la macam ni buang masa aku saja…
last sekali dalam dekat pukul 6 presentation x abeh lagi tapi aku dah xleh tahan dah aku kene balik klu x muntah hijau aku karang..so selamber aku jumpe raja cakap aku nak balik dan aku pon balik…sampai je rumah aku dah rasa macam kepala aku laaagi berat dari kelingking aku…rasa macam nak muntah pon ada…aku rasa ada dua factor nie…satu sebab aku x makan lagi apa2 makanan cuma minum air sejuk dari pagi tadi dan satu lagi ialah aku tergesa2 keluar dari air cond kendian ke tempat panas menyebabkan suhu badan aku berubah mendadak…terus kepala aku sakit kuat..teruk jugak aku..ya Allah amat jarang sekali aku ni sakit even sakit kepala sekali rasa mcm nak pecah kepala…macam firaun yang x pernah sakit tapi tetiba musa yang masih bayi tarik janggut dia teruk rasa sakit sangat…so malam ni meeting aku memang miss la..
esok pagi aku x sakit dah..malam tadi lagi dalam pkl 10 mcm tu aku dah lega banyak dah sebab aku makan kendian aku belahak memang banyak angin dalam perut aku…nasihat aku untuk semua…makan la jangan x makan..pagi selasa aku dok memikirkan untuk pegi meeting pagi ke tak…meeting yang aku rasa sangat bodoh untuk dimasuki aku sebab bila xdak sales of course nk kena lagi…bodoh betul pendirian macam tu…ADA SALES AKU PUJI XDAK SALES AKU MAKI…so keputusannya ialah aku x pegi dengan alas an demam..aku kat umah buat paperwork sikit kendian aku terus hantar dekat PA raja kendian aku ke alor setar dalam cubaan untuk aku cari sales…aku rasa laaagi tenang aku buat keje xde preasure langsung hari tu dan hasilnya aku dah revive 2 polisi dan upgrade 3 polisi…wow oklah tu kan..insyaAllah persistency aku akan bagus jugakla untuk current year..yang penting persistency..aku memang nak juga untuk bonus..lebat woo tahun lepas aku dapat rm18k…tahun ni aku estimate rm25k insyaAllah aku akan dapat…blh settle banyak hutang aku…doakan la aku supaya dapat sungguh bonus aku tahun nie...aku punya nazar pon x tertunai lagi selagi tu aku rasa macam beban besar dalam badan aku ni ha...ok sampai pada masa lain kali ek…

sekian terima kasih..

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...