Tuesday, November 24, 2009

new and fresh idea..positive

Assalamualikum..dan selamat sejahtera..apa khabar semua?

jadi kita mcm biasa kita semua..hiruplah udara yang segar dikala pagi nan indah ini..bersyukurlah kita masih bernyawa untuk menghadapi hari2 yang penuh dengan Surprise..pejamlah mata untuk ketenangan..tanyakan soalan di bawah kepada diri sendiri..

1) ARE YOU HAVING FUN WORKING YESTERDAY?

2) ARE YOU HAVING FUN WORKING TODAY?

3) CAN YOU IMPROVE YOUR BUSINESS TODAY?

maka JAWABLAH, bangunlah dan jawablah dengan mata yang terbuka..YES, AKU BOLEH..hmm au pon xtau citer apa ni..tapi klu ada some one yang ingat tajuk citer nie tolong bagitau aku k..aku ingat wording nie tapi xingat tajuk citer..

"YESTERDAY is HISTORY
TOMORROW is SURPRISE
and TODAY is a GIFT, that's why we call it PRESENT day"

erm nice words untuk satu keadaan yang mungkin kita down..bangunlah semula..yang lepas tu lepas lah..redha lah dengan kesilapan yang kita lakukan kelmarin..bangunlah untuk kita menghadapi hari esok..mungkin esok adalah lebih baik dari hari ini..SURPRISE..dan hayatilah hari ini sebba hari ini adalah anugerah dari Allah kepada kita..kita xtau jugak sama ada kita masih mampu untuk hidup esok..whatever yang kita dah buat..just jangan give up dan jangan menyesal ok..HIDUPlah di hari ini..NANTIkanlah hari esok..smile.. :-D

so ok hari ini ingatlah bila kita bangun dari tido..kita dah mula bekerja..bekerja lah untuk hidup..just in case hangpa pon business mcm aku jugak..hurm actually xder istilah hari cuti untuk kita nie ok..org makan gaji yes ada masa cuti..kita sorry xder cuti weh..jadi sebelum kita bekerja..cubalah amalan sesuatu iaitu berdoa..minta supaya kerja kita dan rezeki hari ini dipermudahkan Allah dan semoga rezeki yang dibawa balik hari ini adalah berkat dan bersih..doa juga sekiranya hari ini tiada rezeki yang tertulis untuk kita..maka sekurangnya berikanlah pahala untuk kami ya Allah habuan untuk kami keluar bekerja untuk mencari rezeki bagi keluarga kami..Amin..

"Bismillah..Ya Allah..ampunkanlah dosaku ya Allah..aku memohon kepadamu ya Allah..kau permudahkanlah kerja kami pada hari ini dan mendatang ya Allah..kau permudahkanlah rezeki kami pada hari ini dan mendatang ya Allah..kau berkatilah dan bersihkanlah rezekiku ya Allah..dan jika tiada rezeki yang kau titipkan untukku pada hari ini ya Allah..maka aku dengan serendah hatiku memohon kepadamua ya Allah..kau berikanlah pahala untuk kami kadar yang kami lakukan hari ini iaitu bekerja..sesungguhnya tiadalah lain tempat untuk kami meminta-minta..amin yarabbal 'alamin.."

Semalam aku ada sembang dengan seorang agent prudential jugak..hehe best sembang dengan dia nie dan aku rasa dia pon best sembang dengan aku gak..banyak idea yang dia curahkan untuk aku tulis dalam blog hari nie..dan aku harap dia pon akan ada idea untuk sales bila bersembang dengan aku nie..hendaknya bermanafaatlah kedua-dua pihak..cuma bezanya bila dia kata dia dapat idea dia x luahkan ke mana-mana jadi aku rasa cara ni mungkin akan menyebabkan dia kelupaan ideanya satu hari nanti..tapi dia cakap dengan aku tahun depan insyaAllah dia nak buka blog jugak macam aku..aku tujuan utamanya untuk buka blog nie adalah untuk mencurahkan idea idea dan idealogy yang akan didukung oleh agensi aku satu hari nanti..insyaAllah..so yang seterusnya adalah hasil dari idea dia semalam..new paragraph

1) aku diusulkan supaya sama menceritakan pengalaman aku dalam sales, basically aku buat insuran..dan produk aku dah banyak dah membantu orang ramai..memang dah ramai dah client aku dapat manfaat dari insuran nie..cuma aku xhebahkan..actually aku boleh je kalau nak minta depa komen sikit dan akan aku masukkan ke dalam blog aku..insyaAllah aku akan buat benda nie dalam masa terdekat..cuma aku xblh campurkan blog ini dengan blog servicing..maka terpaksalah aku create new blog nnt..aduhai bertambahlah tanggung jawab aku..macam yang bapa saudara spider man cakap waktu dia nazak dulu

"WITH GREAT POWER, COMES GREST RESPONSIBILITY"

dan hasil dari perbincangan, maka aku akan buka blog baru di facebook hanya untuk aku menceritakan pengalaman aku menolong orang..macam batman pon ada jugak aku ni ha..hehe tolong orang..actually orang tu yang tolong aku dulu..hehe dan kalau aku batman maka jokernya adalah raja la sapa lagik...hahahahaha eh terNEGATIF laks..sori2..lawak jer..

2) aku perasan bile dia citer kat aku semalam yang dia banyak client yang xmau sambung bayar insuran aku pon kena buat post mortem..jadi semalam sambil dok bincang dengan dia masalah nie aku cuba huraikan masalah nie satu demi satu..aku pon ada masalah yang sama tetapi aku rasa pendekatan yang aku buat adalah lain dari dia..aku cuba fahami masalah client dan aku cuba letakkan masalah client sebagai masalah aku dan aku pernah beberapa kali jugak la selesaikan masalah client aku.,.masalah rumah tangga pon ada jugakla..dan aku rasa mungkin yang ni menyebabkan client xralat langsung untuk bayar insuran depa..mungkin depa dah set mcm ambil insuran dengan aku sebagai tanggung jawab depa..aku selalu set otak depa mcm tue..ini adalah tanggung jawab untuk ambil insuran tetapi ambilah sekadar yang termampu..sebab tu aku x setuju snagat dengan client profil yang raja buat..client profil tu cuma sesuai untuk orang yang memang pendapatan tinggi saja..mcm cikgu dan pensyarah contohnya..mana mampu untuk ambil insuran yang harganya mencecah 7-8 ratus untuk seorang semata2 untuk memenuhi keperluan insuran..tu xmasuk anak2 lagi..so dalam client profil yang akan aku buat nnt akan aku bahagikan bahagian businessman dengan makan gaji..insyaAllah..pendek kata kita kenalah perhebatkan servicing kita..show that we care them and love them..janganlah nampak sangat dok ligan duit je memanjang..mata duitan..jangan kata orang aku pon benci..

so mungkin yang tu saja untuk kali ni insyaAllah kita akan citer lagi kendian kalau ada umur dan kelapangan..hmm mungkin satu hari nanti aku sendiri akan menulis satu buku motivasi untuk rujukan semua..insyaAllah..hmm so many thing to do and so little time..Assalamualaikum..dan selamat sejahtera..smile..( I MEAN IT )

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...