Monday, November 9, 2009

cita-cita...

Assalamualaikum..selamat sejahtera..

so kita mulakan sekali lagi hari ni dengan soalan yang biasa laaaa..."ARE YOU HAPPY WORKING YESTERDAY?","ARE YOU GOING TO BE HAPPY WORKING TODAY?". jadi jawablah dengan penuh semangat YES!!! I AM AND I WILL...apa2 pon yang kita buat dan sedang buat dan akan buat, just ingatlah..jangan lupa untuk bernafas..sedut..lepas...insyaAllah aku akan lakukan yang terbaik hari ini..

kelmarin (orang selatan cakap semalam) aku seharian di ofis dan memang banyak keje aku yang tertangguh berjaya aku selesaikan dan termasuk masalah aku yang paling kronik kemarin iaitu yang aku sebut member nak keluar insuran aku iaitu Prudential dan masuk Hong Leong...alhamdulillah aku berjaya selesaikan dengan berhemah..insyaAllah..aku sangat2 bersyukur dengan tuhan alhamdulillah..tapi aku terpaksa gunakan cara yang pada aku agak kasar dan kotor iaitu aku terpaksa mencari Kontra dari Hong Leong untuk di compare dengan Pro Prudential..dan ofcourse bila agent Prudential yang cakap adalah lebih baik insuran Prudential la kan? ye x?ok selesai satu masalah..

semalam ada meeting weekly meeting..dalam meeting seperti biasa aku tidak akan meletakkan harapan yang tinggi menggunung untuk production aku sebab anyway aku tetap kena bambu jugak..hehe so aku saja letak production bagi sakit hati raja iaitu 30 ribu saja production..eventhough aku blh buat lebih dari tu..aku jugak masa dia tanya tentang cita2 aku saja aku cakap aku xmau pegi paris dengan shanghai tajaan company sebab aku tau bila buat komitmen aku akan rasa laaagi teruk...jadi pada aku nak tensen baik dia yang tensen. anyway aku tetap kena bambu..dan dia marah lagi sebab lambat dan sebagainya..hehe tapi skrg ni aku nmpk bagusnya dia dah xmcm dulu dah la sebab dia kurang banyak tahap kemarahan dia berbanding zaman aku mula2 masuk dulu..mungkin aku yang bergaduh dengan dia ada manfaatnya untuk agen generasi baru ni..at least depa xkena teruk macam aku ni dulu..tapi akhirnya meetiong berakhir pukul 11 mlm..cis janji nak habih dalam 10.30 blh la aku rush untuk tengok siri kegemaran aku ni ha..BURN NOTICE...citer dia beeeest..tapi cilaka aku kuar ofis jam 11 sampai umah 11.20..ada la lagi 10 minit..marah benar aku mcm nie..so ok habis citer semalam..

hari ni pagi aku kuar umah dalam 8.30 pagi untuk meeting..sampai dalam 10.40 mcm tu jalan dah clear so xder la orang len..sampai jer aku expect aku la orang yang lambat (macam biasa la) tap[i lain lak yang jadinya..haha aku tergelak hampir 5 minit aku kat ofis just buat lawak mengenangkan semalam dia beriya2 mengatakan aku ni xder vision so aku ni xder attitude..haha aku ni walaupon bukan raja tetapi tuhan tunjuk gak kat dia...hari ni apa dah jadi???dia xmai ofis untuk morning meeting..hahaha xder sivik langsung orang tua nie..haha adui apala semalam cakap semalam ye je kene keje kuat dan banyak lagi la kes ketam la disiplin la kencing berdiri lka mcm2 laks..haha akhirnya kene batang idung dia sendiri yang BESAR tue..hahaso aku amek keputusan supaya aku balik terus lepas puas menghina upline aku sorang nie..takiut nnt dia mai laks ofis..dan kesilapan aku ialah aku xmsg balas kat dia..xpe aku akan tunggu peluang..dengan ini aku xmau pegi meeting esok la ye..hehe best2..hmm tapi pikir2 balik baik biar jela dia nak buat mcm ni at least aku ada gakla alasan kendian hari untuk memonteng morning meeting..tapi aku ni xponteng keje..jangan risau aku tau tanggung jawab aku dengan anak bini aku..so ok banyak tul keje nak buat hari nie..aku xleh lengah2 dah nie..daa sampai berjumpa lagi ye..assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...