Tuesday, December 15, 2009

PERSISTENCY...AAAAAAARRRRRRRGH DIAM LA

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

untuk kesemua pembaca..terima kasih kerna masih sudi mengunjungi laman ini..terima kasih kerna masih menyokong pembacaan di ruangan ini..sekarang waktu tengahari..namun nampaknyta aku masihb belum lapar lagi..buat sejarah pertama kalinya aku menaip blog di masjid..hehe masjid di USM nibong tebal..actually hari ni cuma ada sikit je keje aku kat sini..so aku nak balik kejap lagi tapi tetiba aku nampak ada idea untuk blog aku..so terus aku on komputer nie dan lepak kejap lagik...oleh kerana aku tidak menaip blog ni waktu pagi, so tiadalah soalan keramat tue ye...sorry..

ok sebelum aku teruskan dengan rapuan aku nie..jom kita tengok gambar nie kat bawah nie..dah tiga tahun aku dok perhatikan gambar nie..




hmm dalam tiga tahun nie bila aku mai ke usm mcm biasa aku akan ke port aku iaitu school bahan dan setiap kali aku lalu kat koridor dia dan setiap kali tulah aku akan tengok benda nie..sedar xsedar aku selalu pujuk diri aku dengan benda nie..adalah amat bohong bila aku katakan bahawa hidup sebagi agent insuarn adalah sangat mudah dan seronok..actually seperti jugak kerja2 yang lainnya aku kena berusaha malah lebih hebat dari keje makan gaji..inilah hakikatnya..maka kalau ada sesiapa yang berjumpa dengan mana2 agen dkt luar sana yang bagitau kata keje insurance agent mudah depa bohong cuma satu saja yang menyebabkan aku suka keje nie...PUAS...yes aku puas dengan hasil diri aku..aku tau setiap titik peluh aku yang keluar adalah berbaloi dan berhasil..

tapi yang ni semuanya cerita sekarang..waktu aku nak mula2 buat dulu adalah waktu yang amat menyeksakan..aku perlukan base client yang sangat banyak untuk stabilkan diri aku..aku selalu frust dan kepenatan..kadang2 aku fed up..cuma bila aku mai sini dkt usm aku baca kata2 semangat nie..aku kembali tenang (actually baca Quran pon tenang tapi untuk orang yang buta bahasa arab mcm aku nie payah la sket)..maksud untuk kata2 di atas ialah...


"TAK KISAH SELAMBAT MANA KITA BERGERAK..ASALKAN JANGANLAH KITA BERHENTI BERUSAHA..IT'S OK"


dont worry jangan la risau..bahasa arabnya ialah istiqamah..cerita ni actually dah selalu dah kita dengar contohnya mcm cerita arnab dengan kura2 (kalau sapa yang xtau citer ni masuk tadika balik k)..inilah maksudnya persistence..jangan kata keje apa..semuanya ada halangan dan dugaan..semuanya ada masalah..tipula kalau xder..kecuali bapak hang pa ada tinggal bisnes billion punya kat hangpa..so stop la jangan baca dahla blog ni..tapi kalau mak bapak kaya pon stil nak berusaha dengan diri sendiri sila lah teruskan k..hehe acah mak enon..

benda ni kadang2 kita pon xsedar mak kita guna masa nak pujuk kita makan nasi dulu..ala ayat macam ni la lebih kurang "ala sayang mak ni makan la..ni sikit je lagi nie"..yes inilah ayat yang aku ingat mak aku guna masa nak suap aku makan dulu..kalau mak hangpa xbuat mcm ni dulu kat hang pa aku pojn tumpang simpati..mungkin mak hangpa sibuk kut..maafkan lah depa k..

jadi kesimpulannya kita semua patut cari sesuatu untuk pujuk diri kita waktu kita down dan pada aku salah satunya ialah quote di atas tu la..hehe sedar xsedar dah 3 tahun dah ayat ni pujuk aku untuk berjaya..alhamdulillah terima kasih..moga2 dapat la pahala sapa2 yang reka ayat tue..murah la rezeki dia..ingat jangan rush sangat dan jangan risau kalau performance kita xsehebat mana mcm orang len..lain orang lain rezekinya..xkisah result walau xhebat mana pon..janji jangan give up..jangan berhenti untuk berusaha..dan yang paling penting jangan sesekali berhenti berharap rezeki dari Allah SWT..sentiasalah berdoa untuk hidup yang lebih aman..inbsyaAllah amiiiin...

eh actually aku nak citer persistency aku yang saspen nie..hehe xper lain kali la aku luahkan k..hehe aaaaaargh

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...