Thursday, October 22, 2009

permulaan...

perkataan permulaan ini banyak maknanya...pada aku biarlah aku mulakan dengan hidup aku...


Nama ku Ali Imran Bin Amir, adik kepada pengasas Sekolah Pemikiran Kampung Baru http://karyafansuri.blogspot.com ...hidup aku dengan abang aku mmg jauh sangat bezanya dari kecik sampai remaja...tapi aku nampak banyak persamaan bila kami dewasa...


tujuan aku menulis ni aku cuma nak tengok setakat mana pencapaian hidup aku...mungkin aku x nampak selama ni apa yang aku cari...so kalau ni blog syok sendiri pon betul la jugak...terpulanglah bukan aku nak mencari kehidupan...aku harap supaya satu hari nanti aku boleh baca balik apa yang aku tulis dan aku boleh tentukan apa yang aku miss dan apa yang sepatutnya aku buat supaya masa depan aku x ulangi kesilapan aku...


dah lama kawan2 dok tanya "hang x dak blog ker?" jawapan aku simple...aku xtau nak tulih apa tentang apa pasai apa?apa yang menarik?sapa yang nak baca...aku tgh cari tujuan aku menulis...yela semua benda dalam dunia ni ada sebab musababnye...aku harap blog aku ni bukan "hangat hangat tahi ayam" je.


Ok so tujuan aku yang pertamanya untuk berblog ini adalah untuk tengok progress aku setelah KEMBALINYA aku ke agensi aku setelah melalui DUA TAHUN sekatan emosi terhadap kerjaya aku...upline aku Raja Zainal Bin Raja Ahmad banyak mengajar aku sebelum ini untuk menjadi seorang agent insuran yang pada aku berjaya la jugak sebab aku dah tiga tahun jadi agent dan aku masih mampu bertahan. kata - kata dari rocky balboa (aku translate la bahasa melayu senang sket...) "untuk bertinju bukan sekuat mana atau sebanyak mana kita mampu melepaskan tumbukan, tetapi SEKUAT MANA KITA MAMPU BERTAHAN BILA DITUMBUK." Pada aku itu satu ayat yang memang power untuk move kita mengharungi hidup ni. Untuk jadi agen bukan sekuat mana kita boleh buat sales, tetapi seteguh mana hati kita untuk men'service' client kita. kalau setakat blh buat sale ribu2 tapi x service, kita blh tengok setakat mana dia mampu bertahan. Banyak agen mcm tu memang banyak tapi banyak jugak yang TERGOLEK. aku biasa dengar ada seorang leader cakap macam nila lebh kurang "kalau nak tau sorang tu tahan ke x jadi agen, kalau lebih 3 tahun baru tahan". Aku dah masuk tahun ketiga...erm mungkin aku akan tahan?sama-sama kita lihat k...by the way thank you veeeery much untuk luangkan masa untuk membaca blog aku nie...(kalau ada lahhh) terima kasih...

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...