Sunday, October 25, 2009

aku seharian di kl

heheh keje jugak aku pagi tadi tapi kejap jerla...aku senaraikan client yang aku nak jumpa esok kendian aku kol untuk buat appoinment siap2 esok dan semuanya sukses...tapi ada sorang client aku ni macam x puas hati lak dengan service aku...dia cakap tadi aku cakap x serupa bikin...tapi x pa bukannya aku x pernah hadapai tuduhan yang macam nie...insyaAllah kesabaran aku akan diuji esok dan aku akan buktikan sekali lagi yang aku ni bukannya agent yang tidak bertanggung jawab seperti yang dia maksudkan aku pagi tadi...memang marah jugak bunyinya cikgu Saifullizan...masalahnya polisi dia dengan Takaful Etiqa yang dulu hilang aku nak buat macam mana?selidik punya selidik sebenarnya dia ada masalah dengan tunangnya laaaa...isk lelaki macam ni memang bermasalah la aku rasa...cuba pikir tengok kalau dalam satu keluarga suami isteri, isteri memang berfikir dengan menggunakan emosi tetapi tidak bagi lelaki...sebab tu kuasa talak jatuh ke tangan lelaki...jarang lelaki yang berfikir dengan menggunakan emosi..insyaAllah esok aku akan menggunakan akalku ini untuk berbincang dengan dia...actually bukan masalah aku pon...polisi dia yang ilang..kalau dia nak berenti pon aku nak buat macam mana lagi dah memang aku x berapa berani sangat nak ambik insuran dengan orang yang ada masalah emosi x tenang nie...seram aku..persistensy aku tue...


ok2 dah hari ni aku x blh tido langsung adaaaaa saja bunyi telefon dikala aku rasa macam roh aku sedikit terapung..alarm la, pah la, client la...last2 dalam pkl 1 lbh2 abanglong msg jom tgk movie tiket ceme...hehe free la tu..aku ingat apala citer the plan of the snail...citer america latin...masyaAllah akubantai lena jer dalam panggung tadi..dalam perjalanan aku jumpa sorang makcik gigih jual kacang dengan kerepek ubi pedas dan mcm2 lagi...sayu hati aku tengok orang tua tetap gigih cari rezeki...mungkin dia ada keadaan yang sangat memaksa diri dia tu...kita yang orang muda sihat dan kuat ni kalau boleh kerja la sekuat yang mungkin (tanpa membelakangi agama dan keluarga ya). aku cukup benci tengok orang yang muda meminta sedekah macam kat jitra sorang tue ada asyik dok tunggu dekat bank public isk x blh aku..at least klu x mau pikir tentang orang lain pikir la untuk diri sendiri...kadang2 tu yang hairannya kahwin lepas plak...yang abg sulong merah muda aku ni punya la gigih berjimat hidup x leh kawen2 gak...insaf aku tengok keadaan dia macam2 sekatan ekonomi yang dibuat orang kat dia...yang memang musuh tu xpala tapi yang ngaku kawan pon mcm tu gak...mgkn sebab dia responsible so dia x berani nak berkahwin lagi...

tengok dia bila makan setengah kendian bungkus setengah memang menginsafkan aku betapa kekadang aku tengok budak2 makan x habis macam sengaja xmau habiskan (kebanyakan orang yang dok mabuk bercinta la) malu kononnya habiskan makanan...ni ada satu nasihat..KITA XTAU YANG MANA SATU DALAM PINGGAN KITA TU REZEKI YANG BETUL2 BERKAT...SO HABISKAN LA KESEMUANYA...hindarilah perangai syaitan yang suka membazir nie...

fuh tu geram tue sampai macam tu sekali punya syarahan...klu x borang baca jer la kalau borang aku sendiri yang akan baca satu hari nanti...insyaAllah...

so ok sampai sini saja la dulu nak ajak abang makan kendian nak hantar barang masyi laks...uhuks...assalamualaikum...salam satu malaysia...ptuih

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...