Wednesday, January 27, 2010

apa yang aku dapat???

Assalamualaikum..dan selamat sejahtera...

hmm pagi ni bangun je dari tido aku dok pikir balik..apa yang aku dah buat dengan duit aku??

1)kad kredit + barang elektrik rumah + perabot + shoping gila2
2)upgrade HP E72
3)emas

jadi kad kredit aku masih ada hutang lbh kurang dalam 7000 sj lagi..alhamdulillah..dan kesemua peralatan rumah aku dah beli..kali ni untuk simpanan saja aku beli emas sbb aku tau mmg susah sgt nak cash emas nie..hehe seswai dgn sifat aku yang xblh tau klu ada duit..

okey2 sudah at least aku dah nampak banyak benda yang terhasil dari duit aku tu..alhamdulillah...

kelmarin (atau semalam ikut bahasa org selatan)..aku bercadang nak ke nibong tebal USM biasalah nak cari sales..baru je lepas tol aku teringat dokumen kerja aku x bawa..terus mood aku down..keje mmg xkan menjadi xde dokumen nie..aku kol wife aku dan dia kata mmg aku tertinggal kt umah..hmm lain kali jela..TETIBA telefon aku berbunyi..oh member aku nie kamil..anak dia baru kuar dari hospital KPJ sehari sblm tue..demam biasa je..tp dia nie mmg banyak bunyi sgt..dia xpuas hati dgn hospital terus dia marahkan aku..aku pon mula la nak hot..klu dia nk marah kat prudential ke kt agen ke yes aku mmg bertanggung jawab tp aku tanya straight (kdg2 dgn client ni kita kena keras gak) "hang marah nie kat aku ke compeni aku ke hospital??blh x hg kol terus je hospitalmarah depa..aku rasa hg marah aku ni xadil la..hang rasa mcm mana?"..dan dengan buah tu terus dia diam..aku mmg jenis nie klu org yang kenal aku mmg depa akn kata aku ni jenis lawak..tp klu org kenal aku betul2 aku ni jenis lawak dan pongoih(istilah kedah sila la cari sendiri)..tapi sepanjang percakapan aku dgn dia aku cuba jugakla kawal amarah aku nie ha..dan sedarx sedar aku dalam dok bercakap dgn dia aku dah sampai dkt hospital kpj bandar perda..imagine berapa lama aku slow talk dgn dia..aku nampak masalah kamil nie dia nie cepat melatah..benda ni actually dia dapat bincang dgn hsopital sendiri tp ntahla mcm sengaja nk nyusahkan aku pon ada..sebenarnya cuma ada masalah kecik je teknikal dan benda ni xde issue pon..saja dia nak melebih2..isk2 aku pon kene sabar la client dh mcm nie..tensen pon ada..alhamdulillah kelmarin ceritanya xdapat la aku ke nibong tebal uruskan client aku ni sorang je..aku pon sikit lagi je nk kuar ayat "eleh nak amek insuran pon kemut nak service lbh pada apa lagi.."alhamdulillah xterkeluar ayat tue..aku masih waras..

so hari ni aku kene pegi tengok cetakan kalendar aku kat kedai hasani..kendian aku kena balik perik malam ni ada kenduri kesyukuran skit kat umah mak mentua aku..aku pon tumpang jela kenduri sket..biras aku salah sorang yang baru balik dr lubnan malcon east 4..ok ini je kot utk kali nie..kejap lagi la..daaaa

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...