Tuesday, February 2, 2010

income increment..

Assalamualaikum...

########################################

1/2/10 ISNIN

banyak betui yg aku nak taip..tapi kan aku ni mcm xsempat nak taip utk sesuatu event..aku kena usahakan untuk belajar berblog thru hp nampaknya..sesiapa yg sudi tolong2 la yek..ajar2kan..hehe abang mat senyum pasai pa???nk suruh abang mat la ni pon..

hmm isnin lepas malam aku ada meeting..alhamdulillah aku xrasa keberatan lgsg untuk pegi mcm selalunya..alhamdulillah mgkn dh ada perubahan dari diri aku nie..hakikatnya mlm ni punya meeting ialah meeting yg aku harapkan selama nie..aku pon dh naik semangat dh sikit..alhamdulillah..amatlah rugi kalau aku xmai mlm tu..abang wie punya ucapan smlm ada byk point utk aku masukkan kt sini..insyaAllah aku pon akan lakukan perkara ni jugak dan akan aku nasihatkan kepada anak2 buah aku nnt..dan kesilapan aku ialah aku x record videonya..klu x blh aku masukan kt sini..aku pon xyah la nak penat2 taip..

1) untuk menaikkan semangat..just tgk je prunet hari2 untuk memantau perjalanan sales kita dan utk menaikkan semangat..
2) aku selalu guna satu kaedah nie masa nak buat sales..aku just tengok sapa yang atas satu anak tangga aku..so just ligan orang atas jer..tengok berapa bezanya kendian buatla keje..hehe
3) waktu malam mestilah diisi dengan perancangan keesokan harinya..yang ni aku x buat lagi pon hehe..
4) untuk agent2 yg baru..sila lah JFW (Joint Field Work) dgn agent senior..hehe kenangan sungguh mcm aku dgn abg wie la..
5)awal2 tahun kene perhatikan persistency..make sure client yg liat bayaran so blh budget siap2 berapa nk kena top up (alhamdulillah so far aku xyah topup lg la..)
6) di awal jadi ejen..sila la keje kuat2 utk create basic utk gantikan gaji dari keje yg lama..

hmm so nijela aku taipkan point2 je..actually klu dgr live lagi syok..kendian dlm dok meeting ada 5 minutes break dan abang mat ajak nyembang..dia tanya aku ttg kereta yg aku teringin nk beli..dan aku jawab "mgkn xjadila nk amek sylphy..mahal sangat..dan dia terus lukis beberapa rajah yg aku suka share dkt sini..

keadaan kita yang selalunya




Impian (dreams) kita selalunya adalah jauh lbh besar dari pendapatan kita (income)..

dan akibatnya ramai dari kita (termasuk aku la gak sblm nie) terpaksa mengecilkan DREAMS kita..



dan akibatnya dreams pon jadi kecil disebabkan income tidak menepati dreams..

sepatutnya atau sebolehnya buatla mcm nie...



kita kena la naikkan income kita..bagi income banyak sebab terutamanya mcm aku boleh menaikkan income..so aku setuju dgn abang mat..maka xjadila aku nk beli vios jerk..aku akan ikhtiar supaya insyaAllah dlm tahun nie jugak aku blh pki kereta idaman aku..ehem2 senarai kereta idaman aku ialah..sila pilih dan sms klu blh kepada aku di 0164105299 utk kereta yg hangpa rasa sesuai dgn aku nie..

1) Nissan Sylphy
2) Honda Civic
3) Ford Focus Ghia(sedan)
4) Toyota Altis

hehe aku ni xpandai sgt bab2 kete nie..so klu ada nasihat tlg la ek..atau klu2 sapa2 yg mmg dh ada pki kete ni blh la komen sikit..paling penting minyak kene save la beb..

lepas je meeting mlm tu aku terus ke asetar utk fetch abah aku yg baru balik dari syria utk menghantar member2 dia further study kat sana..malamnya lepas sembang2 dgn abah mak kakak kat umah pendang lbh kurang pkl 2 aku pon lena..hehe best gak citer abah kat sana aku pon teringin gak nk jalan2...

##########################

2/2/10 SELASA

besoknya pagi2 aku main dengan hakim anak menakan aku(anak kak aku)..heh muka masam je mamat nie tapi mmg dia ni suka klu kita main kasar2 dgn dia..kendian mak aku citer perihal sekor kucing yg dh nk dkt mati dah dpn umah..bukan kucing kami sebetulnya so aku pon buatla lawatan sosial tgk dia..mmg kesian kendian terus aku bersiap dan bawa kucing tu ke klinik veterinar dkt tanah merah..tujuan aku just nk minta Dr tu tgk sat klu dah xde harapan sila la bagi suntikan maut je kat kucing tu kesian aku tgk..last2 bila aku sampai Dr tu bagitau dia xde procedure utk mematikan binatang..owh mcm tu laks..tp yg lebih terkejutnya aku ialah aku diberitahu sebenarnya kucing tu kene strok???hmm mmg rare punya case tp mmg berlaku..tp anyway Dr tu tlg gak bagi ubat dan dia nasihatkan klu kucing tu elok sikit nnt bawa mai lagi la..benda tu gak aku pesan kt mak aku..

petangnya sikit aku pegi gunting rambut dan terkejut aku gunting rambut dkt pendang cuma RM5 je..hmm murah tul tue..tp heran aku kt depan kedai tulis rm8..mana 1 nie..mgkn sbb dia bermurah hati kat aku kot dia bg murah kt aku ni ha..dan baliknya wife aku terperasan rupanya dia tergunting rambut aku sampai kojek..celaka betui mmg marah betui aku bila penampilan aku diambil mudah oleh org len..habih rambut aku senget..baru la aku perasan..aku mmg tobat xkan jejak lagi kt kedai tue..dan akan aku canangkan ke seluruh rakyat jelata di pendang utk makluman..kedai gunting bawah pokok depan balai polis pendang jangan masuk dahla..

petangnya aku kembali ke sp..sblm balik sempat lg aku create facebook utk abah..hehe dia pon nk facebook gakla..

########################

3/2/10 SELASA

hari ni banyak yg aku cadang nak buat..so aku kena chow dulu..nnt aku smbg taip la..aktiviti hari ni mana buat lagik so xleh taip..daaa

No comments:

Post a Comment

klu berani komen la...